
Voor de mensen die niet zoveel last hebben van de crisis en opzoek zijn naar een nieuw speeltje kunnen wellicht even langs gaan bij de lokale Ferrari boer.
Ferrari heeft vrij recentelijk 2 nieuwe modellen uitgebracht , de Ferrari California en de Ferrari 458 Italia.
De California is een cabrio met stalen klapdak en heeft de motor voor i.p.v achter de passagiers liggen. Erg leuk allemaal en het komt vast wel voorruit maar voor mij niet echt Ferrari waardig. Het nieuwste raspaardje uit de stallen van Maranello is dat wel/niet (doorhalen wat van toepassing is). Daar durf ik geen uitspraak over te doen. Het uiterlijk is extreem en futuristisch en straalt power en snelheid uit, veel snelheid.
De 458 Italia is de opvolger van de Ferrari F430 en herbergt een gloednieuwe 4.5 liter V8 met 570 PK bij 9000(!) toeren en 540 NM bij 6000 toeren. Vooralsnog ligt er dezelfde automatische versnellingsbak in als bij de California maar wellicht dat hij er ook nog met een manuale versnellingsbak komt.
Cijfertjes? 0-100 is gebeurt in 3.4 seconden en de teller zal pas stoppen bij een snelheid van 325 km/h. Helaas ben ik door de huidige politieke situatie genoodzaakt om het meest onbelangrijkste van deze auto te vermelden, namelijk het verbruik en de CO2 uitstoot.
Dit is trouwens wel erg verbeterd in deze nieuwe V8 want hij drinkt nog maar 13.7 L/100 km en heeft een CO2 uitstoot van 320 g/km. Uiteraard zal het verbruik een stukje hoger liggen als de auto daadwerkelijk wordt gebruikt op de manier waarvoor hij bedoelt is.
‘Drive it like you stole it’
De California is een cabrio met stalen klapdak en heeft de motor voor i.p.v achter de passagiers liggen. Erg leuk allemaal en het komt vast wel voorruit maar voor mij niet echt Ferrari waardig. Het nieuwste raspaardje uit de stallen van Maranello is dat wel/niet (doorhalen wat van toepassing is). Daar durf ik geen uitspraak over te doen. Het uiterlijk is extreem en futuristisch en straalt power en snelheid uit, veel snelheid.
De 458 Italia is de opvolger van de Ferrari F430 en herbergt een gloednieuwe 4.5 liter V8 met 570 PK bij 9000(!) toeren en 540 NM bij 6000 toeren. Vooralsnog ligt er dezelfde automatische versnellingsbak in als bij de California maar wellicht dat hij er ook nog met een manuale versnellingsbak komt.
Cijfertjes? 0-100 is gebeurt in 3.4 seconden en de teller zal pas stoppen bij een snelheid van 325 km/h. Helaas ben ik door de huidige politieke situatie genoodzaakt om het meest onbelangrijkste van deze auto te vermelden, namelijk het verbruik en de CO2 uitstoot.
Dit is trouwens wel erg verbeterd in deze nieuwe V8 want hij drinkt nog maar 13.7 L/100 km en heeft een CO2 uitstoot van 320 g/km. Uiteraard zal het verbruik een stukje hoger liggen als de auto daadwerkelijk wordt gebruikt op de manier waarvoor hij bedoelt is.
‘Drive it like you stole it’